סאונה רטובה או סאונה יבשה? סאונות רטובות או יבשות עכשיו במבצע !

מי מאתנו שכבר בילה בחייו בסאונה יכול להיות עם אחת משתי המסקנות. או שהוא יגיד שבילוי בסאונה הוא כיף גדול, או שהוא יגיד שבילוי בסאונה הוא סיוט שהוא לא יחזור אליו. אין באמצע, או שאוהבים את זה או ששונאים את זה. אבל האמת היא שרוב האנשים שהתנסו בסאונה, בין אם מדובר על יבשה או רטובה אהבו את זה, וטוענים שזה גרם להם לתחושה נעימה, להפגת כאבים ולרפיון שרירים. יש אם כן שני סוגי סאונה, יבשה או רטובה, אך מה ההבדל ביניהם?

ההבדל בין שני הסוגים

ההבדל העיקרי בין סאונה יבשה לרטובה הוא הלחות שיש באוויר בזמן בילוי באחת כזו. בסאונה רטובה אחוזי הלחות גבוהים יותר מכיוון שהאדים מוסיפים לחום וללחות מה שיכול להגיע אף עד ל-100% לחות, אך הטמפרטורה היא בסביבות ה-60 מעלות צלזיוס לעומת סאונה יבשה שהיא עם אחוזי לחות נמוכים יותר ועם טמפרטורה שנעה בין 70 ל-110 מעלות צלזיוס. רוב אלו שהתנסו יעידו שסאונה רטובה קשה להם יותר ומכבידה על הנשימה שלהם, למרות שהטמפרטורה בה היא נמוכה יותר מזו היבשה.

קצת היסטוריה…

הסאונה אומנם הובאה לאזורינו לפני שנים לא מאוד רבות אך היא כבר קיימת באסיה ובאירופה אלפי שנים. בתרבות הפינית היא נחשבת בעלת סגולות מרפאות, הן את הגוף והן את הנפש, ועד היום ניתן למצוא כמעט בכל בית סאונה בין אם יבשה ובין אם רטובה.

סאונה ובריאות

לגבי בריאות רוב הדעות הן בעד סאונה, וטוענות שהיא מסייעת להרפיית שרירים ולמנוחה לגוף כמו גם ניקוי רעלים שהצטברו בגוף (אם כי רבים טוענים ההיפך לגבי רעלים) יש כמובן גם אמונות טפלות שהיא מרזה ומשילה קילוגרמים עודפים מה שדי ברור שלא כך הוא הדבר, וההזעה שהיא גורמת מסתכמת בעיקר באיבוד נוזלים מה שמוריד מעט מהמשקל ולאחר שתיית כמה כוסות מים המשקל חוזר למקור שלו. סאונה גם גורמת לירידה בלחץ דם ולהאצת דופק וחשוב למי שסובל ממחלות לב ומחלות אחרות, להתייעץ עם רופא לפני שהייה בסאונה.